۲۷ اسفند ۱۳۹۳، ۱۳:۰۴

مهرجو:

۱۷ خانه بهداشت روستایی و مدرسه در شنبه و طسوج نوسازی شد

۱۷ خانه بهداشت روستایی و مدرسه در شنبه و طسوج نوسازی شد

دشتی- فرماندار شهرستان دشتی گفت: هشت خانه بهداشت روستایی و ۹ فضاهای آموزشی در شنبه و طسوج نوسازی شد.

به گزارش خبرنگار مهر، غلامرضا مهرجو صبح چهارشنبه در نشست هم اندیشی توسعه بخش شنبه و طسوج اظهار داشت: برگزاری چنین همایشی هایی در سطح بخش‌ها بازخورد خوبی در پی داشته که نتیجه آن خدمت رسانی مطلوب به مردم خواهد بود.

مهرجو افزود: بخش شنبه و طسوج دارای یک شهر و ۲۳ روستا است که دارای جمعیتی بالغ بر هفت هزار و ۹۰۰ نفر است که از این تعداد ۳۵ درصد در شهر شنبه و مابقی در ۲۳روستا ساکن هستند.

فرماندار شهرستان دشتی ادامه داد: جمعیت این بخش نسبت به کل شهرستان ۹ درصد است و دارای ۱۰ دهیاری و ۱۱ شورای اسلامی است.

مهرجو بیان کرد: در سال جاری با عنایت دولت تدبیر و امید، توجه استاندار بوشهر و حمایت‌های نماینده مردم دشتی و تنگستان ۶۶۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی و ملی به پروژه‌های عمرانی شهرستان اختصاص یافته که از این مبلغ ۱۸۸ میلیارد ریال برای اجرای ۷۰ پروژه عمرانی در بخش شنبه و طسوج تامین اعتبار شده است.

وی با بیان اینکه ۲۸ درصد اعتبارات عمرانی شهرستان به بخش شنبه و طسوج اختصاص یافته است، تصریح کرد: در حال حاضر سه سالن ورزشی و سه زمین چمن مصنوعی در این بخش وجود دارد که به  زودی نیز یک زمین چمن مصنوعی توسط شرکت پتروشیمی پردیس در روستای کردلان احداث خواهد شد.

 

مهرجو پراکندگی جمعیت در این بخش را یکی از دلایل اصلی عدم خدمات رسانی مطلوب عنوان کرد و یادآور شد: یکی از اقدامات خوبی که با تلاش‌های استاندار بوشهر و نماینده مردم دشتی و تنگستان تحقق پیدا کرد و رضایتمندی مردم را به‌دنبال داشت، اختصاص ۴۰ میلیارد ریال برای تامین هزینه‌های آب و برق مصرفی مناطق زلزله زده بوده است.

فرماندار شهرستان دشتی اختصاص ۷۵۰ میلیون تومان برای اجرای سیل بند شنبه، نوسازی هشت خانه بهداشت روستایی، ۹ فضاهای آموزشی، برق، آب ، ۱۵مسجد و شش حسینیه، احداث ۱۰ کیلومتر تعریض محور ناصری شنبه و آبرسانی به دهستان طسوج از مهمترین اقدامات صورت گرفته در بخش شنبه و طسوج عنوان کرد که با عنایت ویژه استاندار بوشهر محقق شده است.

غلامرضا مهرجو همچنین احداث پست ۱۳۲ کیلو ولت شنبه، تکمیل تعریض محور ناصری شنبه و محور باغان سرچشمه، احداث سدهای آبخیزدارای در روستاهای سنا، کردلان و باغان و راه اندازی شعبه بانکی خصوصا بانک کشاورزی را از مهمترین مسائل و مشکلات بخش شنبه و طسوج عنوان کرد که برخی از آنها نیازمند تامین اعتبار وعنایت استاندار بوشهر است.

کد خبر 2520774

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha